Dennie Kuik
Hoger in
zoekmachines?
DENNIE KUIK vertelt je alles over zoekmachine optimalisatie! Vraag nu de gratis zoekmachine optimalisatie scan aan en ontdek hoe jouw website beter scoort!

Nu aanvragen
Search here:
Ik help u graag! +31 6-5575 8327

Blog

Home > Blog: Onderwerpen  > Social Media  > Social media marketing – Wat moet je weten van elk platform
Social media marketing

Social media marketing! Hoe staat jouw bedrijf erbij op social media! Welke social media netwerken gebruik jij? En welke zou je moeten gebruiken!

Wij zijn hier om je te helpen bij de goede keuzes te maken voor je bedrijf door je te voorzien van de basis informatie van deze social media. Op deze manier kun je voor jezelf de keuze maken welke kanalen je gaat inzetten en op welke social media het nuttig is een budget vrij te maken.

Hier zijn de feiten u moet weten over de belangrijkste sociale media die u zou willen gebruiken voor uw marketing doeleinden:

Social media marketing op Facebook

De grootste en meest populaire naam in social media is toch wel Facebook. Het is momenteel het meest gebruikte social media platform wat we kennen. Je kunt er mensen vinden in alle leeftijden en met een breed scala aan interesses. Facebook is de plek om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken vooral door het liken, reageren op artikelen en delen van berichten en plaatjes.

Facebook weet natuurlijk dat ze zeer populair zijn, vooral onder bedrijven, daarom hebben ze verschillende tools om hun gebruikers te helpen met het opstellen van een Facebook social media marketing campagne. Terwijl marketeers advertenties kunnen kopen op Facebook, heeft de site ook ondernemers geholpen met het optimaliseren van deze advertenties via hun Facebook Ads functie. Met deze functie kunt marketeers meer informatie over hun leads te zien krijgen, zodat ze kunnen werken aan de doelstelling. Adverteren op Facebook in de vorm van Facebook campagnes kan zeer rendabel zijn.

Twitter

Twitter is een ander social media netwerk in de buurt van de top van de lijst voor marketeers. De social networking site begint te verbeteren voor  social media marketing doeleinden. Ze bieden de mogelijkheid om een ​​gesprek te starten een zogenaamde Tweet. Retweet berichten is het delen van berichten op twitter en bieden toegang tot Google Analytics-account. Ook is Twitter meer zoekmachine vriendelijk geworden. Nu zal Google woorden beginnen op te pikken uit tweets en te positioneren in hun resultaten en zo geven ze meer aandacht aan Twitter en marketeers op Twitter.

Instagram

Het gaat allemaal om de esthetische waarde en creativiteit met Instagram. Als u probeert om uw merk en bepaalde producten zoals kleding of accessoires te bevorderen, kunt u ze modelleren in beelden op Instagram. Een andere manier om de site te gebruiken is door het plaatsen van grappig memes die er op dat moment toe doen. Een groot deel van  online erkend zijn is door het bijhouden van de trends, en Instagram is een leuke manier om dat te doen. Er zijn echter een aantal gebreken met Instagram. Om iets te delen, kunt u alleen een foto reposten. Niet zo gemakkelijk als het delen van een Facebook-post, of retweeten op Twitter. Er is ook geen manier om analytische gegevens in te zien, hoewel er wel andere marketing software is die u kan helpen om die taak te beheren. Wil je een beetje zien wat er trendy is op Instagram kijk dan eens hier.

LinkedIn

Hoewel minder populariteit onder de jeugdigen en veel minder creatieve functies dan die andere social netwerk sites, is het misschien de spinazie in uw marketing campagne behoeften. Daarmee bedoel ik dat u uw site kunt promoten onder andere bedrijven en professionals die je berichten kunnen delen met professionals en bedrijven. Dit kan zo helpen de serieuze kopers en of partners te vinden die je nodig hebt om te slagen. En door het creëren van een bedrijf pagina op de site, kunt u werken aan de uitstraling van uw bedrijf op LinkedIn.

YouTube

Mocht de memo nog niet bij je zijn aangekomen, videos zijn “the bom” momenteel. Mocht je de kans hebben om een uitzending te maken van achter de schermen bij jou bedrijf of filmpjes te maken die je gebruikers motiveren moet je zeker een YouTube kanaal starten. De video’s die je hier publiceert kunnen ook gemakkelijk werken in tandem met de meeste andere netwerksites evenals dat u de mogelijkheid heeft om deze video’s openbaar te delen. Zo slaat u twee vliegen in één klap met YouTube-video’s. Wil jij weten wat er trendy is op YouTube kan je hier klikken

Snapchat

Is je doel het bereiken van een jonger publiek dan zou je kunnen overwegen om Snapchat in te zetten. Deze sociale afbeeldingen verzenden applicatie kunt u snap verhalen posten, dit is in feite een serie korte video’s. Belangrijke merken en beroemdheden gebruiken het bij nieuwe producten, en of leuke evenementen. Hoewel u misschien niet helemaal bekend bent op  dat niveau, kunt u werken aan je followers te betrekken via Snapchat met coole foto’s, leuke clips en sneak peeks van producten. Het is het proberen waard!

Pinterest

Dit is waarschijnlijk een van de laatste op de lijst van social networking sites om te gebruiken in uw marketing campagne. Afhankelijk van uw branche zou Pinterest een krachtige tool kunnen zijn. Bijvoorbeeld, als uw bedrijf kleding verkoopt kunt u gemakkelijk volgelingen krijgen door middel van pinnen. Des te meer je krijgt repined hoe meer mensen je producten te zien. En nu met de mogelijkheid om bepaalde pinnen te kunnen kopen.  Je kunt zelfs  producten rechtstreeks via Pinterest verkopen. Pinterest doet al het werk voor u, alles wat je hoeft te doen is post, pin en volg anderen. Wil je weten wat populair is op Pinterest in Nederland kijk dan eens hier.

 

Op basis van de aard van de werkzaamheden en het budget van uw bedrijf, kunt u nu een wel overwogen beslissingen nemen als het gaat om het kiezen van welke sociale media netwerk (en) te gebruiken voor social media marketing doeleinden.

Er is nog geen commentaar gegeven op dit artikel. Geef nu je mening!

Geef jouw mening!